تاریخ امروزسه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه نان تورتیلا


نان تورتیلا نان سنتی کشور مکزیک است البته این نان فوق العاده در کشورهای آمریکای جنوبی بسیار پرطرفدار است. نان تورتیلا از ترکیب آرد ذرت و آرد گندم و آب تهیه می شود، شما می توانید این نان خوشمزه را در خانه به راحتی تهیه کنید و برای یکبار هم شده طعم بی نظیر نان تورتیلا را امتحان کنید.


مواد لازم برای تهیه نان تورتیلا:

  • آرد ذرت: ۲/۳ لیوان
  • آرد گندم: ۱ لیوان
  • آب: ½ لیوان
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
  • نمک: ۱ قاشق چایخوری سرخالی
  • روغن مایع: ۱/۳ لیوان


طرز تهیه نان تورتیلا:

۱- در طرز تهیه نان تورتیلا، ابتدا آرد گندم را داخل یک کاسه بزرگ الک کنید. حالا آرد ذرت و بیکینگ پودر و نمک را به آرد گندم الک شده اضافه کرده و خوب هم بزنید. بعد از اینکه مواد خشک با هم خوب مخلوط شدند حالا روغن مایع را اضافه کنید و مواد را با هم خوب مخلوط کنید.

۲- در ادامه طرز تهیه نان تورتیلا، آب ولرم را به مخلوط آرد گندم و ذرت اضافه کنید. حالا خمیر به دست آمده را خوب ورز بدهید تا خمیری لطیف بدست بیاید.

۳- در این مرحله از طرز تهیه نان تورتیلا، ساج یا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. بعد از گرم شدن ساج یا تابه از خمیر به اندازه یک نارنگی بردارید سپس با وردنه خمیر را به صورت دایره باز کنید، خمیر را روی تابه یا ساج پهن کنید تا بپزد.



۴- در مرحله آخر طرز تهیه نان تورتیلا، بعد اینکه یک سمت نان پخت نان را برگردانید تا سمت دیگر نان تورتیلا هم بپزد. حالا نان های تورتیلا را درون یک سفره پارچه ای قرار دهید تا حرارت خود را از دست بدهند.

۵- بعد از سرد شدن نان های تورتیلا می توانید این نان ها را با غذا های مکزیکی یا انواع غذاهایی که با نان سرو می شوند، مثل کوکو یا کتلت سرو کنید. البته می توانید نان های تورتیلا را برش مثلثی بزنید و سپس درون روغن شناور سرخ کنید، سپس به عنوان چیپس با ماست چکیده یا انواع سس برای کودکان یا در جشن ها ی تولد سرو کنید.


توصیه سر آشپز:

در طرز تهیه نان تورتیلا، در زمان پخت هر طرف نان را بیشتر از یک دقیقه حرارت ندهید چون در ترکیب این نان از آرد ذرت استفاده شده است نان سفت می شود. نان تورتیلا نانی ترد و خوشمزه است و آن را با انواع سالاد مکزیکی و سالاد دریایی می توانید در جشن های تولد سرو کنید. در ضمن به جای روغن مایع در طرز تهیه نان تورتیلا می توانید از روغن جامد یا کره استفاده کنید.


آموزش تصویری طرز تهیه نان تورتیلا



همچنینن می توانید در کانال یوتیوب اسپرینگ لیدی ویدئو های ما را تماشا کنید



اشتراک‌گذاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *