تاریخ امروزسه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک تولد


کیک تولد یکی از انواع کیک می باشد، که تهیه آن در منزل راحت است و شما می توانید برای تولد عزیزانتان این کیک را در منزل تهیه کنید.


مواد لازم برای تهیه کیک تولد:

(مناسب برای ۶ نفر)

  • شکر: ¾ پیمانه
  • شیر: ۱/۳ پیمانه
  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • روغن مایع: ۱/۳ پیمانه
  • وانیل: ½ قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری
  • خامه قنادی: ۱ کیلو گرم
  • موزخرد شده: ۲ عدد
  • گردو خرد شده: ۲۰۰ گرم


طرز تهیه کیک تولد:

۱- در ابتدا برای تهیه کیک تولد، تخم مرغ ها را از دو الی سه ساعت قبل خارج از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند. حالا تخم مرغ ها را شکسته و داخل یک کاسه بزرگ بریزید و سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و با هم زن برقی آنقدر بزنید تا پفکی و کشدار شوند.

۲- در ادامه طرز تهیه کیک تولد، شیر و روغن مایع را به مواد کیک تولد اضافه کرده و با هم زن مواد را با هم مخلوط کنید. حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود، سپس بیکینگ پودر و آرد الک شده را به مایه کیک اضافه کنید و مواد را با هم زن دستی به صورت دورانی مخلوط کنید تا مواد با هم خوب مخلوط شوند.

۳- در این مرحله از طرز تهیه کیک تولد، یک قالب به قطر ۲۰ سانتیمتر و ارتفاع ۱۵ سانتیمتر انتخاب کرده و چرب کنید سپس کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید. حالا مایه کیک تولد را داخل قالب بریزید توجه داشته باشید که از سر قالب ۳ سانتیمتر باید خالی بماند. قالب را درون طبقه وسط فر قرار دهید تا به مدت ۴۰ دقیقه بپزد در زمان پخت به هیچ وجه در فر را باز نکنید.



۴- در ادامه طرز تهیه کیک تولد، بعد از اینکه کیک پخت قالب را از فر خارج کنید و به مدت نیم ساعت اجازه دهید تا کیک کمی خنک شود. سپس کیک را با چاقو از دیواره قالب جدا کرده و بعد کیک را از فالب جدا کنید و ۳ ساعت اجازه دهید تا کیک خنک شود. خامه قنادی را به مدت ۲ ساعت از فریزر خارج کنید تا شل شود سپس با هم زن برقی هم بزنید تا فرم گرفته و رد پره های همزن روی خامه باقی بماند.

۵- در مرحله آخر طرز تهیه کیک تولد، کیک سرد شده را از وسط به سه قسمت تقسیم کنید، حالا لایه اول را در ظرفی که در نظر گرفته اید قرار دهید. روی لایه اول را با شیر مرطوب کنید، حالا خامه فرم گرفته را روی سطح آن پخش کرده و سپس موز و گردوی خرد شده را روی خامه قرار دهید بعد دوباره روی مواد را با کمی خامه بپوشانتید و لایه دوم کیک را روی مواد قرار دهید برای لایه بعدی تمام مراحل را تکرار کنید. حالا کیک تولد برای خامه کشی آماده است، روی کیک و اطراف آن را با خامه بپوشانید و بنا به سلیقه خود آن را تزیین کنید و اجازه دهید تا کیک تولد به مدت ۳ الی ۴ ساعت درون یخچال بماند سپس زمان سرو کیک تولد را از یخچال خارج کنید.


آموزش تصویری طرز تهیه کیک تولد



همچنینن می توانید در کانال یوتیوب اسپرینگ لیدی ویدئو های ما را تماشا کنید



اشتراک‌گذاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *