تاریخ امروزسه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب تابه ای


کباب تابه ای غذایی خوشمزه است که تهیه آن در منزل بسیار راحت است و شما در مدت زمان کم می توانید این غذای لذیذ را تهیه کنید. این غذای بی نظیر از ترکیب گوشت قرمز با پیاز و ادویه تهیه می شود و برای وعده ناهار یا شام بسیار مناسب است.


مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای:

(مناسب برای ۳ نفر)

  • گوشت چرخکرده: ۵۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ: ۱ عدد
  • فلفل سیاه: ½ قاشق چایخوری
  • زردچوبه: ½ قاشق چایخوری
  • پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری
  • گوجه فرنگی متوسط: ۳ عدد
  • نمک به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • سیخ چوبی به تعداد لازم


طرز تهیه کباب تابه ای:

۱- در طرز تهیه کباب تابه ای ابتدا گوشت چرخکرده را داخل کاسه بریزید، در تهیه کباب تابه ای می توانید بنا به سلیقه و ذائقه خود از گوشت گوساله یا گوسفند و یا مخلوط هر دوی آنها استفاده کنید. پیاز را با رنده ریز رنده کرده سپس آب پیاز را بگیرید و پیاز رنده شده را به گوشت اضافه کنید.

۲- در ادامه طرز تهیه کباب تابه ای، نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به همراه پودر سیر به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کرده و مواد را با هم خوب ورز دهید. حالا در ظرف را بسته و به مدت نیم ساعت ظرف را در یخچال قرار دهید.

۳- در این مرحله از طرز تهیه کباب تابه ای، مقداری روغن کف تابه بریزید. حالا می توانید گوشت را کامل کف تابه پهن کنید و سپس با چاقو برش هایی ایجاد کنید یا می توانید از مخلوط گوشت به اندازه نارنگی بردارید و سیخ بکشید سپس سیخ ها را درون تابه بچینید.



۴- در مرحله آخر طرز تهیه کباب تابه ای، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا دو طرف کباب ها خوب سرخ شود. حالا تکه های کباب یا سیخ های کباب تابه ای را از درون تابه خارج کنید و سپس گوجه فرنگی های برش خورده را کف تابه بچینید کمی نمک روی گوجه فرنگی ها بپاشید. حالا سیخ های کباب یا تکه های کباب تابه ای را روی گوجه فرنگی ها بچینید حرارت زیر تابه را ملایم کنید تا گوجه فرنگی ها به آرامی بپزند.

۵- بعد از آماده شدن کباب تابه ای، کباب ها را در ظرف مورد نظرتان بچینید و گوجه فرنگی های پخته را اطراف آن قرار دهید و سپس با پلو و ریحان تازه و نوشیدنی دوغ آن را سرو کنید.


توصیه سر آشپز:

کباب تابه ای را باید گرم سرو کرد، در زمان تهیه کباب تابه ای حتما آب پیاز را بگیرد تا کباب شما در زمان پخت از هم متلاشی نشود.


آموزش تصویری طرز تهیه کباب تابه ای



همچنینن می توانید در کانال یوتیوب اسپرینگ لیدی ویدئو های ما را تماشا کنید



اشتراک‌گذاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *