تاریخ امروزسه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳


خورشت کرفس، غذایی ایرانی و بسیار خوش طعم است، که وجود سبزی نعناع و جعفری و کرفس در این خورشت اصیل ایرانی طعم و عطر بی نظیری به این خورشت داده است. خورشت کرفس را هم با گوشت قرمز هم با گوشت مرغ می توان طبخ کرد.


مواد لازم برای تهیه خورشت کرفس:

(مناسب برای ۴ نفر)

  • کرفس : ۵۰۰ گرم
  • سبزی جعفری و نعناع نسبت ۲ به ۱ : ۲۵۰ گرم
  • گوشت: ۲۵۰ گرم
  • پیاز متوسط: ۲ عدد
  • آبغوره یا آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب: ۵ لیوان
  • روغن به میزان لازم
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم


طرز تهیه خورشت کرفس:

۱- ابتدا در طرز تهیه خورشت کرفس، کرفس را شسته و در اندازه های مناسب خرد کنید. برگ های کرفس را به همراه جعفری و نعناع شسته و خرد کنید، توجه داشته باشید که میزان جعفری باید دو برابر نعناع باشد. حالا کمی روغن داخل تابه بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید، وقتی که روغن داغ شد کرفس های خرد شده را داخل تابه بریزید تا کرفس ها سرخ شوند.

۲- در این مرحله از طرز تهیه خورشت کرفس، سبزی خرد شده را به کرفس ها اضافه کنید و اجازه دهید تا با هم سرخ شوند. بعد از سرخ کردن کرفس ها و سبزی حالا نوبت تهیه خورشت است. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید، حالا قابلمه را روی حرارت قرار دهید کمی روغن داخل ظرف بریزید، سپس پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا کمی در روغن سرخ شود.

۳- در ادامه طرز تهیه خورشت کرفس، گوشت خرد شده را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و گوشت و پیاز را با هم خوب تفت دهید، حالا زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و اجازه دهید تا ادویه با پیاز و گوشت کمی تفت بخورد. در این مرحله کرفس و سبزی سرخ شده را به خورشت اضافه کنید و در آخر آب را اضافه کرده و اجازه دهید تا خورشت کرفس به جوش بیاید، بعد حرارت را کم کنید تا خورشت کرفس به آرامی پخته و جا بیفتد.



۴- بعد از ۲/۵ الی ۳ ساعت خورشت کرفس آماده است، گوشت و کرفس پخته و خورشت به غلظت رسیده و آب اضافه آن کم شده است. حالا نمک و آبغوره یا آب لیمو ترش را اضافه کنید و ده دقیقه زمان دهید تا طعم نمک و چاشنی ها جذب خورشت کرفس شوند.

۵- حالا خورشت کرفس آماده است آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف مخصوص خورشت بکشید و به همراه پلو سرو کنید.


توصیه سر آشپز:

در طرز تهیه خورشت کرفس حتما از برگ های جوان کرفس استفاده کنید چون عطر بی نظیری به خورشت شما می دهد. اگر رنگ سبز خورشت کرفس را دوست ندارید می توانید زمان تفت دادن گوشت یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. اگر از گوشت مرغ استفاده کردید حتما مرغ را خوب سرخ کرده سپس به خورشت کرفس اضافه کنید. برای چاشنی به جای آبلیمو و آبغوره می توانید از لیمو عمانی استفاده کنید.


آموزش تصویری طرز تهیه خورشت کرفس



همچنینن می توانید در کانال یوتیوب اسپرینگ لیدی ویدئو های ما را تماشا کنید



اشتراک‌گذاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *